Thursday 14 July 2011

Ada Chance Nak Gantikan Chef Wan Nih..


Acehh. Tajuk tak menahan kan. Sapelah diri ini kalau nak dibandingkan dengan Chef Wan. Ibarat sebutir beras dengan sebuah traktor( ape punye perbandingan daa.haha). Whatever.  Ceritanya macam ni, aritu aku ad tengok TVXQ jadi CF (commercial features) dalam  BBQ chicken. Tu yang merangsang tekak untuk geledah resepi di Google. Tak semua bahan sama seperti yang diorang gunakan, aku adjust sikit untuk sesuaikan dengan selera melayu aku ni ha. Ce tengok link nih, air liur ko bertakung tak kat dalam mulut? Lol

Maka semalam jadilah resipi Korean Fried Chicken ku. Rasanya best! Luarnya rangup, isinya juicy dan yang penting, sosnya tu. Memang terangkat kalau makan panas-panas! Pecayelah! Aku buat tak banyak. hanya aku dan mama je yang makan. So, goreng 4 ketul je. Bahagi sama rata. Makan dengan nasi atau makan gitu jer. Kenyang!


Inilah hasil Korean Fried Chicken aku. Tabur dengan sesame seeds sikit untuk tambah lagi kick. Presentation aku taklah begitu cantik macam yang dijual kat restaurant sana tu. Tapi ok what, aku tak pentingkan presentation sangat, aku more to rasa. Rasanya cukuplah untuk hari ini. Dok cerita pasal makan je kan. Mentang-mentanglah nak dekat puasa. 


p/s: da habis ganti puasa ke belum ? :)

No comments:

Post a Comment