Saturday 18 June 2011

Makhluk Tuhan Yang Cantik

                                          manis kan dia bertudung? :)


First time aku tengok cerekarama Jemaah Kolestrol aritu, aku terpegun sapela bitch awek yang pakai tudung ni? Cun pun memang cun. Kiut giler! Aku yang pompuan ni pon bole tertarik nak pandang dia. Aku memang tak berapa tau sangat pasal dunia hiburan ni. Bila habis je drama tu aku tengok ehh... NEELOFA. Bia bena??!


Ade gak tengok dia kat website hiburan.baca gosip tentang dia tapi takde la nak follow ke ape kan. Dia cantik kalau dengan imejnye yang terkini. TAPI lebih manis kalau gadis cantik sebegitu menutup aurat. Sejuk mata memandang de!  Well, just harap suatu hari nanti, hati dia terbuka nak menutup aurat sepenuhnya.


Tak hilang keanggunan, kecantikan kalau pakai tudung la. Lagi bertambah cantik ade la! Tak perlu la update sangat sampai melilit, terlilit sumenya. Janji kena dengan diri dan pembawakan.Itu sudah cukup! Bak kata omputih, simple is more! So why the heck nak terikut-ikut fesyen yang da sah-sah tak kena dengan diri kita? Itu lagi wat kita cam loser sebab jadi hamba fesyen.kamon laaa.. Aku tak menuduh sesape. Ni opinion aku. Jangan ban aku sudeyh. Ni belog aku.Aku cakap dari hati nurani.Ceewaahhh... !


So, kepada sesapa yang da tergerak hati nak mula bertudung tu, teruskanlah. Mulakan dengan yang basic supaya tak nampak canggung. InsyaAllah, lama-lama ok je. And one more, jangan la bila da tetapkan pendirian nak bertudung, lepas 2-3 bulan free hair la pulak. Sayang tu aurat dah terpelihara baik- baik, kini dah terdedah balik.Isk isk isk.. Aku pun bukan la baik sangat, aku dalam tulis nih, aku ingatkan diri aku jugak. 
So, renung-renungkan, dan selamat beramal! :)

No comments:

Post a Comment